ΘΑ ΠΑΘΕΤΕ ΠΛΑΚΑ | ΔΕΙΤΕ τι θεραπεύουν οι τηγανιτές πατάτες;;
Ειλικρινά δεν πάει το μυαλό σας...
Μπορεί να έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα πιο ανθυγιεινά φαγητά, ωστόσο οι τηγανιτές πατάτες «θεραπεύουν» κάτι που έχουν σχεδόν όλοι οι άνθρωποι στην καθημερινότητα. Δεν είναι άλλο από το στρες. Για να καταλήξουν σε αυτό το συμπέρασμα οι ερευνητές έκαναν ένα πείραμα με αρουραίους, τους οποίους είχαν χωρίσει σε δύο ομάδες.
Η πρώτη ομάδα κατανάλωνε μεγάλη ποσότητα αλατιού και εμφάνιζε υπερνατριαιμία, ενώ η δεύτερη είχε φυσιολογικά επίπεδα νατρίου.
Οι ερευνητές στη συνέχεια εξέθεσαν και τις δύο ομάδες σε στρεσογόνες καταστάσεις. Η πρώτη ομάδα που είχε υψηλά επίπεδα αλατιού παρουσίαζε μειωμένη δραστηριότητα στο κεντρικό νευρικό σύστημα, ενώ συνήλθαν πιο σύντομα από την κατάσταση στρες. Αυτό συμβαίνει σύμφωνα με τους επιστήμονες.
Όπως εξηγούν οι ερευνητές, το αλάτι το οποίο περιέχεται σε μεγάλη ποσότητα στις τηγανιτές πατάτες, μειώνει σημαντικά τα επίπεδα της ορμόνης του στρες. Κάθε φορά λοιπόν που τρώμε φαγητά με χαρακτηριστικό παράδειγμα τις τηγανητές πατάτες, θέτουμε σε λειτουργία το φυσικό μηχανισμό άμυνας του οργανισμού κατά του στρες.
Αξίζει να αναφέρουμε εδώ, πως σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να θυμόμαστε ότι η συχνή κατανάλωση τηγανητής πατάτας μπορεί να προκαλέσει διαβήτη και υπέρταση.
Η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που εισήγαγε την πατάτα από τη Ν. Αμερική ήταν η Ισπανία το 1563 και σταδιακά ακολούθησαν και άλλες χώρες της Ευρώπης. Οι πρώτες μεμονωμένες απόπειρες εισαγωγής στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκαν από Έλληνες εμπόρους της διασποράς: ο Χρήστος Μάνος από το Μελένικο, έμπορος στη Βιέννη αναφέρεται ότι το 1790 καλλιεργούσε πατάτες στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τις οποίες εισήγαγε από την Αυστρία[1]. Στον ελλαδικό χώρο η πατάτα ήταν γνωστή στις Ιόνιες νήσους πριν από την επανάσταση του ’21.
Στην Κέρκυρα φαίνεται ότι η πρώτη καλλιέργεια έγινε το 1800, από τον γαιοκτήμονα Γεώργιο Αρλιώτη, από τους Χωρεπισκόπους της Κέρκυρας. Του τις είχε στείλει ένας φίλος του από την Τεργέστη. Ένα μήνα μετά ξαναφύτεψε άλλες που τις είχαν εισάγει Άγγλοι αξιωματικοί [2] Σε ιταλικά έγγραφα της Ιονίου Πολιτείας του 1811 αναφέρεται το ενδιαφέρον για τη διάδοση αυτής της καλλιέργειας. Το 1812 οι Γάλλοι έφεραν στην Κέρκυρα από την Τουλόν φορτίο πατατών για σπορά και ενεθάρρυναν την καλλιέργεια λόγω της σιτοδείας εκείνης της χρονιάς[3]. Το 1817 εξεδόθη στην Κέρκυρα φυλλάδιο με τον τίτλο «Καλλιέργεια των γεωμήλων», γραμμένο από τον Σ. Παραμυθιώτη. Το 1828 εκδόθηκε στο Παρίσι το βιβλίο "Ερμηνεία της καλλιεργείας του γεωμήλου" του Γρηγορίου Παλαιολόγου[4].
Ο Γεώργιος Αντωνόπουλος είναι ο πρώτος, πριν από τον Καποδίστρια ο οποίος εισήγαγε την πατάτα στα όρια του Ελληνικού κράτους:το 1825 ενημερώνει το Βουλευτικό Σώμα της Επαναστατικής Κυβερνήσεως εξυμνώντας τα οφέλη της καλλιέργειας του νέου φυτού και ενημερώνει πως ο ίδιος την καλλιεργεί στο Ναύπλιο, ενώ έχει προμηθεύσει σπόρους τους κατοίκους του Άργους και τον φρούραρχο του Ακροκορίνθου[5].
Στο νέο ελληνικό κράτος η πατάτα εισήχθη ως καλλιέργεια και τροφή χάρη στο τεράστιο ενδιαφέρον του κυβερνήτη Καποδίστρια για τον εκσυγχρονισμό της γεωργίας. Πριν ακόμα εγκατασταθεί στην Ελλάδα, σε επιστολή του, της 11-11-1827 από την Ανκόνα προς τον «κ. Πικτέτ Καζανόβη εις Γενούην», ο Καποδίστριας αναφέρει το ενδιαφέρον του για την καλιέργεια της πατάτας στην Ελλάδα. Από τον Πικτέτ, που φαίνεται ότι είχε ειδικές γνώσεις στο θέμα αυτό, ο Καποδίστριας ζήτησε βοήθεια σε τεχνογνωσία και σε υλικό για σπορά. Αλλά και η Βουλή των Ελλήνων το 1827 συζητά τη διάδοση της πατάτας και μάλιστα την ανατύπωση του φυλλαδίου που προαναφέρεται...
...........................................ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ :
Για ένα χρόνο έπινα ζεστό νερό με μέλι και λεμόνι κάθε πρωί ! Τα αποτελέσματα είναι…
Ειλικρινά δεν πάει το μυαλό σας...
Μπορεί να έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα πιο ανθυγιεινά φαγητά, ωστόσο οι τηγανιτές πατάτες «θεραπεύουν» κάτι που έχουν σχεδόν όλοι οι άνθρωποι στην καθημερινότητα. Δεν είναι άλλο από το στρες. Για να καταλήξουν σε αυτό το συμπέρασμα οι ερευνητές έκαναν ένα πείραμα με αρουραίους, τους οποίους είχαν χωρίσει σε δύο ομάδες.
Η πρώτη ομάδα κατανάλωνε μεγάλη ποσότητα αλατιού και εμφάνιζε υπερνατριαιμία, ενώ η δεύτερη είχε φυσιολογικά επίπεδα νατρίου.
Οι ερευνητές στη συνέχεια εξέθεσαν και τις δύο ομάδες σε στρεσογόνες καταστάσεις. Η πρώτη ομάδα που είχε υψηλά επίπεδα αλατιού παρουσίαζε μειωμένη δραστηριότητα στο κεντρικό νευρικό σύστημα, ενώ συνήλθαν πιο σύντομα από την κατάσταση στρες. Αυτό συμβαίνει σύμφωνα με τους επιστήμονες.
Όπως εξηγούν οι ερευνητές, το αλάτι το οποίο περιέχεται σε μεγάλη ποσότητα στις τηγανιτές πατάτες, μειώνει σημαντικά τα επίπεδα της ορμόνης του στρες. Κάθε φορά λοιπόν που τρώμε φαγητά με χαρακτηριστικό παράδειγμα τις τηγανητές πατάτες, θέτουμε σε λειτουργία το φυσικό μηχανισμό άμυνας του οργανισμού κατά του στρες.
Αξίζει να αναφέρουμε εδώ, πως σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να θυμόμαστε ότι η συχνή κατανάλωση τηγανητής πατάτας μπορεί να προκαλέσει διαβήτη και υπέρταση.
Η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που εισήγαγε την πατάτα από τη Ν. Αμερική ήταν η Ισπανία το 1563 και σταδιακά ακολούθησαν και άλλες χώρες της Ευρώπης. Οι πρώτες μεμονωμένες απόπειρες εισαγωγής στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκαν από Έλληνες εμπόρους της διασποράς: ο Χρήστος Μάνος από το Μελένικο, έμπορος στη Βιέννη αναφέρεται ότι το 1790 καλλιεργούσε πατάτες στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τις οποίες εισήγαγε από την Αυστρία[1]. Στον ελλαδικό χώρο η πατάτα ήταν γνωστή στις Ιόνιες νήσους πριν από την επανάσταση του ’21.
Στην Κέρκυρα φαίνεται ότι η πρώτη καλλιέργεια έγινε το 1800, από τον γαιοκτήμονα Γεώργιο Αρλιώτη, από τους Χωρεπισκόπους της Κέρκυρας. Του τις είχε στείλει ένας φίλος του από την Τεργέστη. Ένα μήνα μετά ξαναφύτεψε άλλες που τις είχαν εισάγει Άγγλοι αξιωματικοί [2] Σε ιταλικά έγγραφα της Ιονίου Πολιτείας του 1811 αναφέρεται το ενδιαφέρον για τη διάδοση αυτής της καλλιέργειας. Το 1812 οι Γάλλοι έφεραν στην Κέρκυρα από την Τουλόν φορτίο πατατών για σπορά και ενεθάρρυναν την καλλιέργεια λόγω της σιτοδείας εκείνης της χρονιάς[3]. Το 1817 εξεδόθη στην Κέρκυρα φυλλάδιο με τον τίτλο «Καλλιέργεια των γεωμήλων», γραμμένο από τον Σ. Παραμυθιώτη. Το 1828 εκδόθηκε στο Παρίσι το βιβλίο "Ερμηνεία της καλλιεργείας του γεωμήλου" του Γρηγορίου Παλαιολόγου[4].
Ο Γεώργιος Αντωνόπουλος είναι ο πρώτος, πριν από τον Καποδίστρια ο οποίος εισήγαγε την πατάτα στα όρια του Ελληνικού κράτους:το 1825 ενημερώνει το Βουλευτικό Σώμα της Επαναστατικής Κυβερνήσεως εξυμνώντας τα οφέλη της καλλιέργειας του νέου φυτού και ενημερώνει πως ο ίδιος την καλλιεργεί στο Ναύπλιο, ενώ έχει προμηθεύσει σπόρους τους κατοίκους του Άργους και τον φρούραρχο του Ακροκορίνθου[5].
Στο νέο ελληνικό κράτος η πατάτα εισήχθη ως καλλιέργεια και τροφή χάρη στο τεράστιο ενδιαφέρον του κυβερνήτη Καποδίστρια για τον εκσυγχρονισμό της γεωργίας. Πριν ακόμα εγκατασταθεί στην Ελλάδα, σε επιστολή του, της 11-11-1827 από την Ανκόνα προς τον «κ. Πικτέτ Καζανόβη εις Γενούην», ο Καποδίστριας αναφέρει το ενδιαφέρον του για την καλιέργεια της πατάτας στην Ελλάδα. Από τον Πικτέτ, που φαίνεται ότι είχε ειδικές γνώσεις στο θέμα αυτό, ο Καποδίστριας ζήτησε βοήθεια σε τεχνογνωσία και σε υλικό για σπορά. Αλλά και η Βουλή των Ελλήνων το 1827 συζητά τη διάδοση της πατάτας και μάλιστα την ανατύπωση του φυλλαδίου που προαναφέρεται...
...........................................ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ :
Για ένα χρόνο έπινα ζεστό νερό με μέλι και λεμόνι κάθε πρωί ! Τα αποτελέσματα είναι…



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου